1- درصدی از درامد فروشگاه بنی‌وان (سی‌دی پرشین سابق) هر هفته به موسسه خیریه محک اهدا می‌شود. شما هم در این امر خیر سهیم باشید...
2- در صورت خرید هر 3 محصول، نام شما در قرعه‌کشی 50 محصول رایگان برای هر نفر قرار خواهد گرفت "ادامه توضیحات"
3- قرعه‌کشی یکم هر ماه انجام می‌شود. برای دیدن برندگان تاریخ یکم فروردین 1403 اینجا کلیک کنید.
4- در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد، شکایت و... فقط و فقط به پیج اینستاگرام ما بروید و پس از فالو کردن، از طریق دایرکت پیام خود را بگذارید.
پیج اینستاگرام ( CDPERSIAN ) فعلا تنها راه ارتباطی پیج اینستاگرام می‌باشد.
معماری پادشاهی کهن، اهداف و انگیزه های آن دست مایه ای گردید تا مورخان و باستان شناسان بر این دوره 500 ساله و...
تعداد : 1 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر :

مستند فوق العاده زیبا درباره چگونگی ساخت اهرام مصر و تاریخ مصر

قابلیت پخش در دستگاه های خانگی که قابلیت خواندن پسوند  Avi را دارد و کامپیوتر

1- مستند اهرام مصر :

عهد دودمان سوم مصر معمار نابغه ای به نام ایم حوتپ Imhotep برای فرعون مصر، زوسر «جوزر» (حدود ٢٦٤٩ - ٢٦٦٣ ق م) مجتمع عظیمی در سقاره، و گورستان گروهی نزدیک تختگاه مصر؛ ممفیس می سازد. افزون بر این، هرمی پله پله از سنگ بنا ساخت م مرقد و تأسیسات جانبی دیگری در اطراف هرم بدان افزود. هرم عظیم زوسر که به منظور حفاظت از جسد فرعون مصر بنا گردید؛ کهن ترین اثر معماری باقی مانده از مصر باستان است. این معماری خود الگویی گشت تا آیندگان به تقلید و تبعیت از آن، دست به کار ساختمانی عظیمی بزنند که یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته شود.

معماری پادشاهی کهن، اهداف و انگیزه های آن دست مایه ای گردید تا مورخان و باستان شناسان بر این دوره پانصدساله و شرایط و اوضاع اجتماعی آن را بر مبنای بناهایی که به هر صورت از سنگ آهک و گرانیت در مقیاس بزرگ برای ساختن ساختمان ها در مقبره ها به کار می رفت، شناسایی کنند.

جالب اینکه در این دوره ، معابدی شبیه آنچه در دودمان یکم و دوم پادشاهی متداول بود، به ندرت ساخته می شد . به طوریکه اشاره شد، در پایان دودمان سوم پادشاهی، ساختن اهرام آغاز و به تدریج گسترش پیدا کرد. اما کمال حشمت این معماری تنها مدیون دودمان چهارم پادشاهی است که در آن عهد احداث چنین آرامگاه های پادشاهی با عظمت و پرشکوه، رونقی فراوان یافت.

ساخت اهرام مهمترین و اصلی ترین سازندگی این دوره را تشکیل می دهد؛ این معماری بدیع خود موجد تحولی شگرف گردید و تمدن و فرهنگ فراعنه به یک شکوفایی بی نظیر دست یافت؛ به گونه ای که مشعل هدایتی برای صنعتگران مصری برای یک دوره سه هزار ساله بعدی شد. اهرام مصر نمایانگر اوج دستاوردهای فنی، معماری، طراحی و تزیینات است که تنها در سایه یک سازمانبندی منظم، استادکارانی بی نظیر و هنرمندانی با انگیزه های قوی، و مهم تر از همه امنیت کافی و ثروتی کلان امکان پذیر بود. دوره دودمان چهارم پادشاهی اندکی افزون بر یک سده دوام آورد (٢٤٩٨-٢٦١٣پ م) و شش پادشاه از این دودمان بر مصر فرمانروایی کردند.

هرم غول پیکر مصر از قدیمی ترین عجایب هفتگانه است البته این تنها بنایی است که در میان عجایب هفتگانه تا به امروز باقی مانده است.
زمانی که این هرم ساخته شد بلندترین ساختمان جهان در آن زمان محسوب می شدواین رتبه را تا ٤٠٠٠ سال حفظ کرد. پادشاهان مصر باستان را فراعنه می نامیدند.یکی از این پادشاهان خفو بود. در حدود ٢٥٨٠سال قبل از میلاد مسیح این هرم بزرگ را برای محل دفن یاهمان آرامگاه فرعون ساخته اند.
خفو همان فرمانروایی است که یونانی ها اوراخئوپس می نامیدند.

وپس از مدتی پسر ونوه ی خفو نیز برای خود هرم هایی را ساختند البته در اطراف ودر مجاورت این سه هرم چند هرم کوچک نیز بنا شده اند که این هرم ها مطعلق به درباریان وملکه ها بوده است. مصریان باستان اعتقاد داشته اند که انسان پس از مرگ دوباره زنده می شود وبه همین خاطر در اطراف جسد مومیایی شده ی مردگان خود موادغذایی ووسایل دفایی و... رابه همراه آن ها دفن می کردن واهرام مصر نیز برای حفاظت ازجسد خفو و فراعنه ی دیگر ساخته شده است.

اهرام مصر از سه هرم بزرگ تشکیل شده است که درکنار آنها هرم های کوچکی نیز وجود دارند.وقتی ما اهرام مصر را از نزدیک می بینیم هرم وسطی از همه بزرگتر به نظر می رسد ولی این اشتباه است زیرا که هرم وسط چون روی زمین مرتفع تری بنا شده است بزرگ تر به نظر می رسد.ولی در اصل هرم خفو که سمت چپ هرم وسط قراردارد از همه بزرگتر است .

هرم ها درگورستانی قدیمی در جیزه واقع شده اند. گروهی از باستان شناسان عقیده دارند که ٠٠٠/١٠٠ کارگر به مدت بیست وسه سال کارکردند ودر این هرم بیش از دوملیون نیم سنگ به کار رفته که وزن آن ها از٥/ ٢تن تا چهل تن وزن دارد را بنا کرده اند. یکی از طریقه هایی که احتمال دارد مصریان باستان سنگ های غول پیکر را حمل می کردند شیوه ی غلطاندن و بلند کردن است که همه ی اینها در این مستند با کیفیت و واضح نشان داده شده است .

2 - مستند ، مومیایی در مصر

نگاهي به روش موميايي اجساد در عهدکهن در سرتاسر کره خاکي ما موميايي ها پيدا مي شوند، اما کاملترين آنها در مصر يافت مي شود مصريان باستان فن مومياگري را به بالاترين درجه خود رساندند . مومياگري در مصر باستان در واقع يک رسم مذهبي بسيار مهم و نوعي آمادگي براي زندگي پس از مرگ بود اما در کنار آن هنرها و مشاغل مختلف و بسيار پردرآمد نيز شکل گرفته بود.

بنا به تصور مصريان باستان ، روح پس از مرگ به صورت پرنده اي با چهره انسان به گشت و گذار در جان مي پردازد، اما شبها بايد به کالبد زميني خود بازگردد. هدف اصلي موميايي کردن جسد آن بود که اين پرنده بتواند براحتي جسد خود را پيدا کند.کلمه موميايي از کلمه عربي موم نشات گرفته و نشانه يک اشتباه تاريخي است اعراب گمان مي کردند که اين اجساد به کمک موم به اين شکل در آورده شده اند؛ در حالي که موم در تهيه موميايي هيچ نقشي ندارد.

موميايي کردن براي تمام مردگان در مصر باستان زير نظر کاهنان مصري انجام مي شد و حدود10 هفته طول مي کشيد. مراحل مختلف انجام موميايي با مراسم مذهبي خاص همراه بود.در اولين مرحله ، اعضاي فسادپذير مانند کبد، مغز، روده ها و ريه ها خارج مي شدند و فقط قلب در درون جسد باقي مي ماند مغز را از طريق سوراخ هاي بيني خارج مي کردند و دور مي ريختند بقيه احشا را از طريق برشي در پهلوي چپ جسد خارج مي کردند و هر عضو را درون کوزه اي قرار مي دادند. هر کوزه بنا به اعتقادات مصريان باستان ، به شکل يکي از خدايان آنها بود اين کوزه ها بعدا همراه با جسد در درون مقبره قرار مي گرفتند.

* اين مستند ارزشمند در يك Dvd با فرمت avi با پكيج اختصاصي و ارسال ميشود.


قيمت: 69000 تومان - تعداد: 1 DVD
كلمات كليدي:
.



محصولات مرتبط

در یک مجموعه مستند لحظات نبرد در میدانهای جنگ آن زمان را شرح داده که مسیر تاریخ را تغییر و به دنیای مدرن شکل دادند.
تعداد : 1 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
تخت گاز یک برنامه تلویزیونی BBC در زمینه وسیله های نقلیه و بطور خاص خودرو که برنده جایزه امی و بفتا شده‌ است. (30 فصل).
تعداد : 24 DVD
قيمت : 399000 تومان
توضيحات بيشتر
در هر قسمت یک خودروی فرسوده و قدیمی بدست مهندسین و تعمیرکاران حرفه ای بازسازی میشود. (2 فصل).
تعداد : 1 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
در این مجموعه با چگونگی ساخت بهترین اتومبیل های جهان از مراحل اولیه تولید تا محصول نهایی همراه میشویم.
تعداد : 4 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
James Mays خودروی افراد مختلف را مورد بررسی قرار میدهد. او با ارزیابی انواع و اقسام خودروها، تاریخچه تولید و تاثیر...
تعداد : 2 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
همراه با چهره‌های مشهور و سلبریتیها با برخی از این ماشینها و مهندسی شگفت انگیزی که در آنها بکار رفته، آشنا میشویم.
تعداد : 2 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
در این پکیج مهیج تمامی مراحل ساخت، راه اندازی، قدرت و شتاب و... اتومبیلهای لوکس و پرقدرت دنیا را به نمایش گذاشته ایم.
تعداد : 7 DVD
قيمت : 82500 تومان
توضيحات بيشتر
جرمی کلارکسون طرحی جدید برای احیای بخش حضور میهمانان دارد و با میهمانان و ماشینهای قدرتی برنامه را به پیش میبرد.
تعداد : 3 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
هر قسمت روی یک سرآشپز معطوف میشود و نگاه آنها به زندگی را برایتان به تصویر میکشد و آشپزی آنها را تحلیل میکند.
تعداد : 1 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
در مورد سرقت متهورانه تابلوی مونالیزا (نقاشی معروف لئوناردو داوینچی) از موزه لوورِ پاریس، یک داستان کوچک و در عین حال...
تعداد : 1 CD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
شامل: فقر و فحشا، دختران آخرالزمان، پارتیهای شبانه، رقص فقر، تغییر جنسیت، ارازل و اوباش، سرقت مسلحانه، شوک و...
تعداد : 3 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
اسکار شامپانزه ای است که بهمراه مادر خود زندگی شادی دارد. اما او به طور ناگهانی مادر خود را در حمله ای از دست میدهد...
تعداد : 1 CD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
مارهای غول پیکر در سایه ها کمین میکنند، شکارچیانی قهار، از این موجودات مبهوت کننده فیلم گرفته و مستند آنرا ساخته اند!
تعداد : 1 CD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
در این مستند خواهید دید چه عاملی یک مار را به کشنده ترین مار سرتاسر دنیا تبدیل می کند؟ بردی به ۴ گوشه جهان سفر...
تعداد : 1 CD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
جرمی کلارکسون طرحی جدید برای احیای بخش حضور میهمانان دارد و با میهمانان و ماشینهای قدرتی برنامه را به پیش میبرد.
تعداد : 3 DVD
قيمت : 69000 تومان
توضيحات بيشتر
* ليست کامل محصولات مرتبط...
 
0 محصول در سبد خرید
 
شناسه سفارش سی دی پرشین: